De Boekenlijst

Pubernootje & Juul en de boekenlijst

De verplichte leeslijst op middelbare scholen is funest voor het leesplezier onder jongeren. Daarvan zijn niet alleen de schrijvers overtuigd. Ook Opa Pieter Pottenkijker weet dat móeten lezen, de dood in de pot is. De liefde voor lezen moet er niet worden ingeramd. Lezen moet je spelenderwijs leren. Verplicht boeken lezen, vind ik zelf ook vervelend. Ik lees boeken, omdat ik erover hoor vertellen. Of omdat het over onderwerp gaat dat mij interesseert. Boeken die gelezen móeten worden, dienen al gauw als onderzetter, servetje, vervanging van een wieltje onder een bureaustoel of presse-papier. Boeken die leuk zijn, daar hoor ik verhalen over! Dat leert Opa Pieter Pottenkijker ook weer van zijn puber-kleinkinderen Pubernootje en Juul.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-atribuut; de bestandsnaam is d736c4a4-7815-4e60-bfd4-7cf7f9d675b8

Plaats een reactie